REGULAMIN ŚWIADCZENIA USŁUG DROGĄ ELEKTRONICZNĄ

§1. Postanowienia ogólne

Sprzedawca świadczy Usługi zgodnie z Regulaminem i przepisami powszechnie
obowiązującego prawa.
2. Sklep internetowy jest dostępny pod adresem sklep.baywood.pl.
3. Ze Sprzedawcą można skontaktować się: 1. pocztą: Bayrone Sp. z o.o., ul.Oświęcimska 54,
41-400 Mysłowice,
2. mailem: kontakt@baywood.pl,
3. telefonicznie: 502 377 855,
4. za pośrednictwem formularza kontaktowego.
4. Sprzedawca udostępnia niniejszy Regulamin na stronie internetowej Sklepu oraz może
udostępniać go w Koncie Klienta lub zamieszczać w załączeniu do wiadomości e-mail,
zawierających oświadczenia o przyjęciu ofert Klientów. Klienci mogą w dowolnym czasie:
uzyskać dostęp do Regulaminu, utrwalić go, pozyskać i odtworzyć poprzez wydrukowanie lub
zapisanie na nośniku danych.
5. Podane na stronie internetowej Sklepu informacje nie stanowią oferty Sprzedawcy w
rozumieniu art. 66 ustawy Kodeks cywilny, a jedynie zaproszenie Klientów do składania ofert
zawarcia umowy, zgodnie z art. 71 ustawy Kodeks cywilny.
6. W celu korzystania ze Sklepu, konieczne jest dysponowanie przez Klienta urządzeniem
teleinformatycznym z dostępem do sieci Internet, poprawnie skonfigurowaną przeglądarką
internetową w wersji aktualnej bądź poprzedniej: Microsoft Edge, Mozilla Firefox, Google Chrome, Safari lub Opera, z włączoną obsługą JavaScript, a także aktywnym i poprawnie skonfigurowanym kontem poczty elektronicznej.

§2. Rejestracja konta

1. Umowa o świadczenie Usługi prowadzenia Konta Klienta zostaje zawarta na czas nieoznaczony w chwili potwierdzenia przez Sprzedawcę rejestracji Konta Klienta.
2. Przedmiotem niniejszej Usługi prowadzenia Konta Klienta jest udostępnienie panelu Konta
Klienta, umożliwiającego m. in. zarządzanie danymi Klienta i zamówieniami.
3. Aby utworzyć Konto Klienta, należy dokonać dobrowolnej i bezpłatnej rejestracji. Następuje
ona poprzez wypełnienie i wysłanie do Sprzedawcy formularza rejestracyjnego, który jest
udostępniony w obszarze strony internetowej Sklepu.
4. Warunkiem prawidłowego wypełnienia formularza rejestracyjnego jest uzupełnienie jego
wszystkich obowiązkowych oraz ewentualnie opcjonalnych pól, przy użyciu prawdziwych,
kompletnych i dotyczących Klienta danych lub informacji.
5. Przed wysłaniem formularza rejestracyjnego, poprzez zaznaczenie jego właściwego pola
Klient powinien oświadczyć, iż zapoznał się z Regulaminem i akceptuje jego postanowienia.
6. Wysłanie formularza rejestracyjnego do Sprzedawcy następuje przy użyciu funkcjonalności
Sklepu i za jego pośrednictwem.
7. Korzystanie z Konta Klienta jest możliwe po jego utworzeniu, a następnie zalogowaniu przy
użyciu właściwego loginu i hasła.
8. Zabronione jest udostępnianie danych dostępowych do Konta Klienta osobom trzecim oraz
zakładanie kilku Kont Klienta przez jednego Klienta.
9. Wypowiedzenie przez Klienta umowy o świadczenie Usługi prowadzenia Konta Klienta może
zostać dokonane bez podania przyczyny i w dowolnym czasie, przy użyciu jego funkcjonalności
lub poprzez wysłanie oświadczenia Klienta w tym przedmiocie do Sprzedawcy, np. poprzez
wiadomość e-mail lub list.
10. Wypowiedzenie przez Sprzedawcę umowy o świadczenie Usługi prowadzenia Konta Klienta
może zostać dokonane bez podania przyczyny i w dowolnym czasie, z zachowaniem okresu wypowiedzenia wynoszącego 14 dni, a także z zachowaniem praw nabytych przez Klienta przed
rozwiązaniem umowy.

§3. Podstawowe funkcjonalności sklepu

1. Sprzedawca umożliwia za pośrednictwem Sklepu przeglądanie informacji zamieszczonych w
Sklepie. Zakończenie korzystania z Usługi następuje z chwilą zamknięcia przez Klienta strony
internetowej Sklepu.
2. Sprzedawca udostępnia Klientom następujące podstawowe funkcjonalności Sklepu: 1.
udostępnienie formularza kontaktowego,
2. udostępnienie wyszukiwarki Towarów,
3. wprowadzenie opinii o Towarze,
4. dodanie Towaru do ulubionych.
3. Aby skorzystać z funkcjonalności formularza kontaktowego, należy uzupełnić jego
obligatoryjne pola, wprowadzić żądaną treść, a następnie nadać wiadomość do Sprzedawcy.
Sprzedawca udzieli odpowiedzi niezwłocznie, przy użyciu funkcjonalności Sklepu, telefonicznie
albo drogą elektroniczną, poprzez wysłanie wiadomości e-mail.
4. Aby wyszukać Towary w Sklepie, należy wprowadzić w obszarze wyszukiwarki Sklepu żądaną
treść, a następnie ją zatwierdzić. Funkcjonalność umożliwia przeszukiwanie zasobów Sklepu
przy użyciu słów kluczowych wprowadzonych przez Klienta. Dodatkowo, funkcjonalność może
umożliwiać przeprowadzenie wyszukiwania zaawansowanego w zakresie wybranych kryteriów.
5. Aby wprowadzić opinię o Towarze, należy skorzystać z formularza opinii, poprzez
uzupełnienie jego obligatoryjnych pól oraz wprowadzenie deklarowanej oceny lub treści.
Funkcjonalność może umożliwiać wystawienie oceny w oznaczonej skali. Sprzedawca może
wymagać, aby zamieszczenie komentarza dotyczącego Towaru lub Usługi dostępnej w ofercie
Sprzedawcy zostało poprzedzone zaznaczeniem przez Klienta oświadczenia, że nabył on lub
używał Towaru będącego przedmiotem opinii lub komentarza.
6. Aby skorzystać z funkcjonalności dodania Towaru do ulubionych, należy po uprzednim
zalogowaniu do Konta Klienta, dodać Towar do ulubionych. Przedmiot funkcjonalności stanowi czasowe zapisanie w pamięci Konta Klienta, strony internetowej zawierającej ofertę reklamową
Towaru.
7. Korzystanie z niektórych z wymienionych funkcjonalności może wymagać posiadania Konta
Klienta i zalogowania do niego.

§4. Zamówienia składane za pośrednictwem Sklepu

1. Zamówienia na Towary można składać za pośrednictwem strony internetowej Sklepu przez 7
dni w tygodniu i 24 godziny na dobę, przy użyciu funkcji Koszyk.
2. Po skompletowaniu listy zamówień Towarów, w obszarze Koszyka Klient przechodzi do
realizacji zamówienia.
3. Aby złożyć zamówienie, Klient powinien podejmować kolejne kroki zgodnie z komunikatami
wyświetlanymi na stronach Sklepu.
4. W trakcie składania zamówienia, Klient jest zobowiązany do: 1. wprowadzenia danych
oznaczonych jako wymagane. Brak ich podania uniemożliwi finalizację zamówienia,
2. wyboru metody płatności i sposobu dostawy.
5. Złożenie zamówienia poprzedza otrzymanie przez Klienta poprzez wyświetlenie w obszarze
Koszyka, informacji o łącznej cenie za zamówienie wraz z podatkami oraz kosztami pochodnymi,
w szczególności kosztami dostawy i płatności.
6. Złożenie zamówienia może nastąpić poprzez użycie właściwego przycisku w Koszyku i jest
równoznaczne ze złożeniem Sprzedawcy przez Klienta oferty zawarcia umowy Sprzedaży
Towarów ujętych w zamówieniu.
7. Przed wysłaniem formularza zamówienia, poprzez zaznaczenie właściwego pola kontrolnego,
Klient powinien oświadczyć, iż zapoznał się z Regulaminem i akceptuje jego postanowienia.
8. Przyjęcie oferty Klienta dokonane przez Sprzedawcę z zastrzeżeniem zmiany o której stanowi
punkt powyższy poczytuje się za nową ofertę, wymagającą przyjęcia przez Klienta w celu
zawarcia umowy Sprzedaży.

9. Potwierdzenie przyjęcia zamówienia przez Sprzedawcę następuje poprzez niezwłoczne
przesłanie wiadomości e-mail. Wiadomość ta zawiera ustalone przez strony warunki zawartej
umowy Sprzedaży, a także dane wprowadzone przez Klienta w formularzu zamówienia, w celu
umożliwienia wykrycia błędów w nich występujących. W przypadku wykrycia takiego błędu, Klient
może powiadomić Sprzedawcę o tym fakcie, poprzez wysłanie wiadomości e-mail ze
wskazaniem poprawnych danych.
10. Potwierdzenie przyjęcia zamówienia jest równoznaczne z przyjęciem przez Sprzedawcę
oferty zawarcia umowy Sprzedaży, złożonej przez Klienta.

§5. Sprzedaż

1. Sprzedawca świadczy na rzecz Klientów Usługę Sprzedaży Towarów na odległość.
2. Towary dostępne w Sklepie są każdorazowo przedstawione w bieżącym asortymencie na
stronie Sklepu. Specyfika każdego Towaru, jego skład oraz cechy charakterystyczne znajdują się
w opisach Towaru w Sklepie.
3. Przedmiot umowy Sprzedaży obejmuje zobowiązanie Sprzedawcy do przeniesienia na Klienta
własności Towarów i wydania ich, oraz zobowiązanie Klienta do odebrania Towarów i zapłaty
Sprzedawcy ceny Towarów.
4. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do prowadzenia kampanii promocyjnych, polegających w
szczególności na obniżeniu ceny Towarów lub Usług do określonego terminu lub wyczerpania
zapasu Towarów podlegających promocji.
5. Zawierając umowę Sprzedaży, Sprzedawca zobowiązuje się do dostarczenia Klientowi
Towarów bez wad.
6. Zawarcie umowy Sprzedaży następuje w chwili potwierdzenia przyjęcia zamówienia Klienta
przez Sprzedawcę.
7. Umowa Sprzedaży zawierana jest w języku polskim, o treści zgodnej z Regulaminem.

§6. Dostawa

1. Wydanie Towarów będących rzeczami fizycznymi odbywa się: 1. w przypadku wyboru przez
Klienta opcji dostawy za pośrednictwem Przewoźnika, pod adres podany przez Klienta,
2. w przypadku wyboru przez Klienta opcji dostawy do Paczkomatu za pośrednictwem
Przewoźnika, do Paczkomatu wybranego przez Klienta.
2. Szczegółowe informacje o kosztach i metodach dostawy są opublikowane na stronie
internetowej Sklepu, a Klient jest o nich informowany w trakcie procesu składania zamówienia.
3. Termin dostawy Towarów do Klienta wynosi 10 dni roboczych, chyba że w opisie Towaru lub
w trakcie składania zamówienia podano krótszy termin.
4. W wariancie płatności z góry, bieg terminu wysyłki Towaru liczony jest od uznania wpływu
należności na rachunek bankowy Sprzedawcy.
5. W każdym wariancie płatności, samo wydanie Towarów następuje nie wcześniej, niż po
uiszczeniu zapłaty przez Klienta.
6. Potwierdzenie wydania Towarów Przewoźnikowi w celu ich dostawy, może zostać dokonane
poprzez przesłanie wiadomości e-mail na adres poczty elektronicznej Klienta.
7. Niebezpieczeństwo przypadkowej utraty lub uszkodzenia rzeczy przechodzi na Konsumenta z
chwilą jej wydania Konsumentowi.
8. W przypadku wyboru przez Klienta opcji dostawy za pośrednictwem Przewoźnika, zaleca się,
aby dostarczona przesyłka została zbadana przez Klienta przy obecności Przewoźnika.
9. W przypadku stwierdzenia uszkodzenia przesyłki rekomendujemy zgłosić reklamację
bezpośrednio do Przewoźnika – najlepiej spisać z Przewoźnikiem protokół stanu przesyłki, lub
skontaktować się ze Sprzedawcą. Przy dostawie Paczkomatem rekomendujemy, aby pokazać
uszkodzenia pod kamerą monitoringu Paczkomatu; umieścić uszkodzoną, nieotwartą przesyłkę
w tej samej skrytce Paczkomatu, w której się znajdowała i zamknąć tę skrytkę, zgodnie z
komunikatami na ekranie Paczkomatu. Następnie należy zgłosić reklamację właścicielowi
danego paczkomatu, zgodnie z komunikatami na ekranie paczkomatu lub Sprzedawcy.

§7. Płatności

1. Wartość płatności z tytułu Sprzedaży jest ustalana na podstawie cennika Towarów,
znajdującego się na stronie internetowej Sprzedawcy w chwili zamówienia Towaru.

2. Ceny podane na stronie internetowej Sklepu przy danym Towarze są cenami brutto podanymi
w polskich złotych i zawierają wartość należnych podatków, natomiast nie zawierają kosztów
dostawy Towaru i wybranej formy płatności.
3. Koszty transakcji i dostawy Towaru ponosi Klient.
4. Łączna cena zamówienia, widoczna w obszarze Koszyka przed złożeniem zamówienia a po
wyborze sposobu dostawy Towarów oraz płatności, obejmuje cenę za zamówione Towary wraz z
należnościami podatkowymi oraz wszelkimi kosztami pochodnymi, w szczególności kosztami
dostawy i transakcji.
5. Sprzedawca umożliwia następujące metody płatności z tytułu świadczonych Usług Sprzedaży:
1. przelewem bankowym na rachunek bankowy Sprzedawcy,
2. przelewem elektronicznym na rachunek bankowy Sprzedawcy, za pośrednictwem
zewnętrznego operatora płatności,
3. kartą płatniczą za pośrednictwem zewnętrznego operatora płatności,
4. BLIK-iem za pośrednictwem zewnętrznego operatora płatności.
6. Sprzedawca korzysta z usług zewnętrznego operatora płatności 1. przy użyciu zewnętrznego
systemu płatności PayPro, obsługiwanego przez PayPro S.A z siedzibą w Pastelowa 8, 60-198
Poznań, wpisaną do Rejestru Przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS:
0000347935, NIP: 7792369887 oraz REGON: 301345068,
2. przy użyciu zewnętrznego systemu płatności Przelewy24, obsługiwanego przez PayPro S.A.
7. Klient jest zobowiązany do uiszczenia płatności: 1. w terminie 7 dni – w przypadku wyboru
metody płatności przelewem bankowym,
2. w chwili złożenia zamówienia – w przypadku wyboru metody płatności obsługiwanej przy
użyciu zewnętrznego systemu płatności.
8. Zwrot płatności przez Sprzedawcę następuje niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni
od daty powstania przyczyny, w przypadku: 1. odstąpienia od umowy przez Konsumenta,
2. uznania przez Sprzedawcę roszczenia objętego zgłoszeniem reklamacyjnym w całości lub
części, na podstawie powszechnie obowiązujących przepisów.
9. Zwrot płatności następuje przy użyciu takiego samego sposobu płatności, jaki został użyty
przez Klienta w pierwotnej transakcji, chyba że wyrazi on zgodę na inne rozwiązanie, które nie
wiążę się dla niego z żadnymi kosztami.

10. Sprzedawca nie jest zobowiązany do zwrotu poniesionych przez Klienta dodatkowych
kosztów dostawy Towarów, jeżeli Klient wybrał sposób dostawy inny niż najtańszy zwykły
sposób dostawy oferowany przez Sprzedawcę.

§8. Reklamacja – niezgodność świadczonej usługi z umową

1. Reklamacje mogą być składane z tytułu niezgodności świadczonej Usługi z umową, zgodnie
zobowiązującymi przepisami prawa, w szczególności zgodnie z postanowieniami art. 43b i
następne ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta.
2. Zgłoszenie reklamacji może zostać dokonane listem lub wiadomością e-mail pod adres
pocztowy lub elektroniczny Sprzedawcy. Można je wnieść przy użyciu formularza, którego wzór
stanowi załącznik do Regulaminu, jednak nie jest to obowiązkowe.
3. W treści składanej reklamacji, zaleca się zamieszczenie: 1. danych kontaktowych
Konsumenta, które posłużą udzieleniu odpowiedzi na reklamację oraz prowadzeniu
korespondencji z nią związanej,
2. numeru rachunku bankowego Konsumenta, który posłuży zwrotowi środków pieniężnych, w
przypadku zaistnienia takiej okoliczności,
3. opisu problemu oraz danych identyfikacyjnych Konsumenta.
4. W przypadku, gdy reklamacja dotyczy Towaru będącego rzeczą, w celu rozpatrzenia
reklamacji przez Sprzedawcę, Konsument jest obowiązany dostarczyć lub przesłać reklamowany
Towar na adres Sprzedawcy, na jego koszt.
5. Sprzedawca rozpoznaje reklamacje w terminie 14 dni od daty zgłoszenia.
6. Sprzedawca poinformuje Konsumenta o sposobie rozstrzygnięcia otrzymanej reklamacji drogą
elektroniczną lub listem zwykłym, w zależności od woli Konsumenta lub zastosowanej przez
niego metody wniesienia reklamacji.
7. W przypadku, gdy reklamacja dotyczy Towaru, który po rozpoznaniu reklamacji podlega
przesłaniu do Konsumenta, Sprzedawca na swój koszt dostarczy lub prześle Towar na adres
Konsumenta.

8. Zwrot środków pieniężnych w związku z reklamacją nastąpi przy użyciu metody przelewu na
rachunek bankowy albo przekazem pocztowym, zgodnie z wolą Konsumenta.

§9. Pozasądowe rozpatrywanie reklamacji i dochodzenie roszczeń

1. Konsument posiada możliwość skorzystania z następujących pozasądowych sposobów
rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń: 1. złożenie wniosku o rozstrzygnięcie sporu
wynikłego z zawartej umowy Sprzedaży do stałego polubownego sądu konsumenckiego
działającego przy Inspekcji Handlowej, którego adres z uwagi na właściwość można ustalić za
pomocą strony internetowej Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, prowadzonej pod
adresem URL https://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php#faq596,
2. złożenie wniosku o wszczęcie postępowania mediacyjnego w sprawie polubownego
zakończenia sporu między Konsumentem, a Sprzedawcą do wojewódzkiego inspektora Inspekcji
Handlowej, którego adres z uwagi na właściwość można ustalić za pomocą strony internetowej
Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, prowadzonej pod adresem URL
https://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php#faq595,
3. skorzystanie z pomocy powiatowego lub miejskiego rzecznika konsumentów lub organizacji
społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona konsumentów,
4. złożenie skargi za pośrednictwem unijnej platformy internetowej ODR, dostępnej pod adresem
URL http://ec.europa.eu/consumers/odr/, zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego
i Rady (UE) Nr 524/2013 z dnia 21 maja 2013 r. w sprawie internetowego systemu rozstrzygania
sporów konsumenckich oraz zmiany rozporządzenia (WE) nr 2006/2004 i dyrektywy
2009/22/WE.
2. Szczegółowe informacje o procedurze pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i
dochodzenia roszczeń oraz zasady dostępu do tych procedur znajdują się w siedzibach oraz na
stronach internetowych podmiotów wymienionych w pkt 1.
3. Wykaz podmiotów i instytucji, które realizują zadania związane z pozasądowym
rozwiązywaniem sporów konsumenckich oraz szczegółowe informacje w tym przedmiocie,
znajdują się na stronie internetowej Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, dostępnej pod
adresem URL https://www.uokik.gov.pl.

§10. Odstąpienie od umowy

1. Klient będący Konsumentem lub Przedsiębiorcą na prawach konsumenta może bez
podawania przyczyny odstąpić w terminie 14 dni od umowy, w tym od umowy Sprzedaży, z
zastrzeżeniem norm wskazanych w treści pouczenia o odstąpieniu od umowy, stanowiącego
załącznik do Regulaminu.
2. Prawo odstąpienia od umowy nie przysługuje m. in. w odniesieniu do umowy Sprzedaży: 1.
Towaru ulegającego szybkiemu zepsuciu lub mającego krótki termin przydatności do użycia,
2. Towaru dostarczanego w zapieczętowanym opakowaniu, którego po otwarciu opakowania nie
można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli
opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu,
3. Towarów, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie
połączone z innymi rzeczami.
3. W pozostałych przypadkach można odstąpić od umowy, składając Sprzedawcy oświadczenie
o odstąpieniu od umowy. Oświadczenie można złożyć na formularzu, którego wzór stanowi
załącznik do Regulaminu.
4. Niezwłocznie, jednak nie później niż w terminie 14 dni od dnia, w którym Klient odstąpił od
umowy, ma on obowiązek zwrócić Towar Sprzedawcy lub przekazać go osobie upoważnionej
przez Sprzedawcę. Do zachowania terminu wystarczy odesłanie Towaru przed jego upływem.
Niniejszy przepis nie znajduje zastosowania w przypadku, gdy Sprzedawca zaproponował, że
sam odbierze Towar.
5. Klient ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości Towaru będące wynikiem
korzystania z niego w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i
funkcjonowania Towaru.
6. W przypadku odstąpienia od umowy, uważa się ją za niezawartą. Jeżeli Klient złożył
oświadczenie o odstąpieniu od umowy zanim Sprzedawca przyjął jego ofertę, oferta przestaje
wiązać.

§11. Przetwarzanie danych oraz plików cookies

1. Informacje o warunkach przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności
i plików cookies Sklepu.
2. Informacje o stosowanych plikach cookies znajdują się w Polityce prywatności i plików cookies
Sklepu.

§12. Warunki licencyjne

1. Sprzedawca udziela na rzecz Klientów korzystających ze Sklepu nieodpłatnej licencji w
zakresie własnego użytku osobistego i w celu umożliwienia korzystania ze Sklepu, z
zachowaniem niniejszych warunków.
2. Nazwa Sklepu, projekt graficzny Sklepu, struktura Sklepu, Sklep, kod źródłowy lub
skompilowany Sklepu, strony internetowe służące do obsługi Sklepu oraz wszelkie dokumenty
opracowane przez Sprzedawcę w związku z udostępnianiem Sklepu, włączając w to również
powiązane utwory, w tym Regulamin oraz inne dokumenty lub wiadomości przesyłane w związku
ze świadczeniem usług, stanowią utwory w rozumieniu przepisów prawa autorskiego.
Sprzedawca nie przenosi na Klienta praw autorskich majątkowych do Sklepu ani żadnych
utworów stanowiących jego część, ani uprawnienia do przyznawania zezwoleń w przedmiocie
rozporządzania prawami autorskimi majątkowymi do tych utworów lub Sklepu i korzystania z
nich, a także na wykonywanie innych praw zależnych, niezastrzeżonych w warunkach
licencyjnych.
3. Prawo do używania Sklepu i powiązanych z nim utworów, obowiązuje na następujących
polach eksploatacji: zapisanie i odtworzenie w pamięci urządzenia telekomunikacyjnego w
miejscu i czasie przez siebie wybranym oraz dostęp i wyświetlenie za pośrednictwem urządzenia
telekomunikacyjnego w miejscu i czasie przez siebie wybranym.
4. Klient nie może: wypożyczać, dzierżawić ani odsprzedawać utworów ani żadnej ich części, jak
również tworzyć utworów pochodnych na ich podstawie, wykonywać zmian utworów, usuwać
informacji o prawach własności lub prawach autorskich, które mogą pojawić się w obszarze
utworów, wykorzystywać utworów w celach naruszających obowiązujące przepisy prawa
powszechnego lub normy etyczne i moralne.

5. Licencja jest nieograniczona w czasie, nieograniczona terytorialnie i niewyłączna, a
obowiązuje w stosunku do całości Sklepu i powiązanych z nim utworów. Sprzedawca zachowuje
wyłączne prawa do decydowania o zachowaniu integralności Sklepu.
6. Publikując w Sklepie dowolne treści a w szczególności: komentarze lub opinie, Klient udziela
na rzecz Sprzedawcy nieodpłatnej, nieograniczonej w czasie, nieograniczonej terytorialnie i
niewyłącznej licencji w zakresie ich wykorzystania na następujących polach eksploatacji:
publikacja w obszarze strony internetowej Sklepu, zapisanie i odtworzenie w pamięci urządzenia
telekomunikacyjnego w miejscu i czasie przez siebie wybranym, dostęp i wyświetlenie za
pośrednictwem urządzenia telekomunikacyjnego w miejscu i czasie przez siebie wybranym, z
zachowaniem prawa do udzielania sublicencji o której stanowią punkty powyżej, w celu
umożliwienia Klientom korzystania ze Sklepu.
7. Klient przyjmuje do wiadomości, iż zabronione jest dostarczanie do Sklepu lub za jego
pośrednictwem, treści: 1. bezprawnych,
2. mogących wprowadzić w błąd innych Klientów,
3. naruszających dobra osobiste Klientów, Sprzedawcy lub osób trzecich,
4. powszechnie uznanych za obraźliwe, wulgarne lub naruszające dobre obyczaje, w
szczególności: treści pornograficznych, treści propagujących używanie narkotyków lub
nadmierne spożywanie alkoholu, treści nawołujących do rasizmu, ksenofobii lub szerzenia
nienawiści.
8. Sprzedawca jest uprawniony do usunięcia lub moderacji treści, które naruszają postanowienia
Regulaminu.

§13. Obowiązywanie i zmiana regulaminu

1. Regulamin wchodzi w życie w terminie 3 dni od daty jego opublikowania na stronie
internetowej Sklepu.
2. Zmiana Regulaminu może nastąpić z przyczyny zmiany przepisów prawa dotyczących
przedmiotu świadczenia Usług, a także z powodu zmian technicznych lub organizacyjnych,
dotyczących świadczeń realizowanych przez Sprzedawcę.

3. Zmiana Regulaminu następuje poprzez publikację jego nowej treści na stronie internetowej
Sklepu.
4. Zmiana Regulaminu nie dotyczy umów Sprzedaży zawartych przed datą jego zmiany.
5. Publikacja informacji o zmianie Regulaminu następuje w obszarze strony internetowej Sklepu,
w terminie 3 dni przed datą rozpoczęcia obowiązywania jego nowego brzmienia.
6. Sprzedawca wysyła drogą elektroniczną informację o zmianie Regulaminu, w przypadku
związania stron umową zawartą na czas nieoznaczony.

§14. Postanowienia końcowe

1. Znaczenie pojęć pisanych wielką literą jest zgodne z objaśnieniami zamieszczonymi w części
opisującej definicje użyte w Regulaminie.
2. Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za: 1. przerwy w prawidłowym funkcjonowaniu
Sklepu oraz nienależyte świadczenie Usług, spowodowane siłą wyższą, w stosunku do Klientów
niebędących Konsumentami,
2. przerwy w prawidłowym funkcjonowaniu Sklepu oraz nienależyte wykonywanie Usług na rzecz
Klientów niebędących Konsumentami, spowodowane czynnościami technicznymi lub przyczyną
leżącą po stronie podmiotów, za pomocą których Sprzedawca świadczy Usługi,
3. korzyści utracone przez Klientów niebędących Konsumentami.
3. W przypadku braku możliwości polubownego rozstrzygnięcia sporu pomiędzy Sprzedawcą a
Klientem niebędącym Konsumentem lub Konsumentem niezamieszkującym na terytorium
Rzeczypospolitej Polskiej w okoliczności dopuszczania takiej możliwości przez przepisy jego
prawa krajowego, za właściwy dla jego rozstrzygnięcia ustanawia się sąd właściwy dla siedziby
Sprzedawcy.
4. W stosunku do Klientów niebędących Konsumentami lub do Konsumentów
niezamieszkujących na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej w przypadku, gdy przepisy ich
prawa krajowego dopuszczają taką możliwość, jako prawo właściwe dla wykonania umowy
zawartej ze Sprzedawcą oraz rozstrzygania sporów z nią związanych, stosuje się prawo
Rzeczypospolitej Polskiej.

5. Postanowienia Regulaminu nie mają na celu wyłączać ani ograniczać praw Klienta będącego
Konsumentem, wynikających z przepisów miejscowego prawa powszechnie obowiązującego.
Konsument nie może się ich zrzec.
6. W stosunku do umów zawartych ze Sprzedawcą, w przypadku niezgodności Regulaminu z
przepisami prawa powszechnie obowiązującego w kraju Konsumenta, stosuje się przepisy prawa
powszechnie obowiązującego w kraju Konsumenta.
7. W przypadku, gdy postanowienia Regulaminu okażą się nieważne albo bezskuteczne,
okoliczność ta nie narusza ważności i skuteczności pozostałych postanowień Regulaminu.
Zamiast nieważnych albo bezskutecznych postanowień obowiązywać będzie norma
odpowiadająca temu, co strony ustaliły albo temu, co by ustaliły, gdyby zawarły takie
postanowienie w Regulaminie.

§15. Definicje użyte w regulaminie

Klient to osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nie posiadająca osobowości
prawnej, na której rzecz przepisy prawa powszechnie obowiązującego przyznają zdolność
prawną, która zawiera ze Sprzedawcą umowę o świadczenie Usługi.
Konto Klienta to panel umożliwiający zarządzanie zamówieniami Klienta za pośrednictwem
Sklepu, pod warunkiem rejestracji i logowania.
Konsument to Klient, który jest osobą fizyczną i zawiera umowę w celu niezwiązanym
bezpośrednio z prowadzoną przez niego działalnością gospodarczą lub zawodową.
Koszyk to funkcjonalność Sklepu, umożliwiającą kompletowanie zamówień Towarów przez
Klienta.
Paczkomat to automatyczna skrytka lub terminal pocztowy, służący do odbierania przesyłek z
Towarami.
Przedsiębiorca na prawach konsumenta to Klient będący przedsiębiorcą, dokonujący
zamówienia Towarów związanych z prowadzoną przez niego działalnością gospodarczą, ale nie
mających dla niego charakteru zawodowego, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa
wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez niego działalności gospodarczej
na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, zgodnie
z obowiązującymi przepisami prawa.

Przewoźnik to podmiot, świadczący usługi Dostarczania Towarów we współpracy ze
Sprzedawcą.
Regulamin to niniejsze warunki umowne, których przedmiot stanowi świadczenie Usług drogą
elektroniczną przez Sprzedawcę na rzecz Klientów, za pośrednictwem Sklepu.
Sklep to sklep, prowadzony przez Sprzedawcę za pośrednictwem strony internetowej dostępnej
w sieci Internet pod adresem URL: sklep.baywood.pl
Sprzedawca to spółka Bayrone Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w
Mysłowicach (41-400) przy ul. Oświęcimska 54, wpisana do Rejestru Przedsiębiorców Krajowego
Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000883184, NIP: 2220919120 oraz REGON:
388138166, będąca usługodawcą, administratorem i właścicielem Sklepu. Ze Sprzedawcą
można się skontaktować pod numerem telefonu: 573 010 500 oraz przy użyciu adresu e-mail:
kontakt@baywood.pl
Sprzedaż to Usługa sprzedaży Towarów, świadczona przez Sprzedawcę na rzecz Klienta, której
przedmiot stanowi zobowiązanie Sprzedawcy do przeniesienia na Klienta własności Towarów i
ich wydania oraz zobowiązanie Klienta do odebrania Towarów i zapłaty Sprzedawcy oznaczonej
ceny.
Towar to rzecz zaprezentowana w obszarze Sklepu przez Sprzedawcę w celu Sprzedaży.
Usługa to usługa świadczona przez Sprzedawcę na rzecz Klienta, na podstawie umowy zawartej
pomiędzy stronami za pośrednictwem Sklepu. Zawarcie umowy następuje w ramach
zorganizowanego systemu zawierania umów na odległość, bez jednoczesnej fizycznej obecności
stron.

INFORMACJE DOTYCZĄCE KORZYSTANIA Z PRAWA

ODSTĄPIENIA OD UMOWY

POUCZENIE O ODSTĄPIENIU OD UMOWY

Zawarte w niniejszym pouczeniu postanowienia dotyczące prawa do odstąpienia od umowy
przez Konsumentów stosuje się w stosunku do osoby fizycznej, zawierającej umowę
bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie
posiada ona dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu
wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o
Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.
Mają Państwo prawo odstąpić od umowy zawartej w naszym Sklepie w terminie 14 dni bez
podania jakiejkolwiek przyczyny, z zastrzeżeniem przypadków wskazanych w części „wyłączenie
prawa odstąpienia od umowy”. Termin do odstąpienia od umowy wygasa po upływie 14 dni od
dnia:
1. 1. dla umowy, w wykonaniu której przedsiębiorca wydaje towar, będąc zobowiązany do
przeniesienia jego własności – od objęcia towaru w posiadanie przez konsumenta lub
wskazaną przez niego osobę trzecią inną niż przewoźnik, a w przypadku umowy, która:
a. obejmuje wiele towarów, które są dostarczane osobno, partiami lub w częściach – od
objęcia w posiadanie ostatniego towaru, jego partii lub części,
2. b. polega na regularnym dostarczaniu towaru przez czas oznaczony – od objęcia w
posiadanie pierwszego z towarów;”
2. w którym weszli Państwo w posiadanie rzeczy lub w którym osoba trzecia inna niż przewoźnik
i wskazana przez Państwa weszła w posiadanie rzeczy – w przypadku umowy zobowiązującej
do przeniesienia własności rzeczy (np. umowy sprzedaży, umowy dostawy lub umowy o dzieło
będące rzeczą ruchomą),
3. zawarcia umowy – w przypadku umów o świadczenie usług.
Aby zachować termin do odstąpienia od umowy, wystarczy, aby wysłali Państwo informację
dotyczącą wykonania przysługującego Państwu prawa odstąpienia od umowy przed upływem
terminu do odstąpienia od umowy.
Aby skorzystać z prawa odstąpienia od umowy, muszą Państwo poinformować nas: Bayrone Sp.
z o.o., ul. Oświęcimska 54, 41-400 Mysłowice, e-mail: kontakt@baywood.pl, o swojej decyzji o
odstąpieniu od niniejszej umowy w drodze jednoznacznego oświadczenia (na przykład pismo
wysłane pocztą lub pocztą elektroniczną).
Odstępując od umowy, mogą Państwo skorzystać z wzoru formularza odstąpienia od umowy,
jednak nie jest to obowiązkowe. Wzór formularza znajduje się w załączeniu do regulaminu
świadczenia usług drogą elektroniczną w ramach Sklepu.

SKUTKI ODSTĄPIENIA OD UMOWY

W przypadku odstąpienia od niniejszej umowy zwracamy Państwu wszystkie otrzymane od
Państwa płatności, w tym koszty dostarczenia rzeczy (z wyjątkiem dodatkowych kosztów
wynikających z wybranego przez Państwa sposobu dostarczenia innego niż najtańszy zwykły
sposób dostarczenia oferowany przez nas), niezwłocznie, a w każdym przypadku nie później niż
14 dni od dnia, w którym zostaliśmy poinformowani o Państwa decyzji o wykonaniu prawa
odstąpienia od niniejszej umowy.
Zwrotu płatności dokonamy przy użyciu takich samych sposobów płatności, jakie zostały przez
Państwa użyte w pierwotnej transakcji, chyba że wyraźnie zgodziliście się Państwo na inne
rozwiązanie; w każdym przypadku nie poniosą Państwo żadnych opłat w związku z tym zwrotem.
Możemy wstrzymać się ze zwrotem płatności do czasu otrzymania rzeczy lub do czasu
dostarczenia nam dowodu jej odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi
wcześniej.
Jeżeli otrzymali Państwo rzeczy w związku z umową prosimy odesłać lub przekazać nam rzecz
pod adres Bayrone Sp. z o.o., ul. Oświęcimska 54, 41-400 Mysłowice, niezwłocznie, a w każdym
razie nie później niż 14 dni od dnia, w którym poinformowali nas Państwo o odstąpieniu od
niniejszej umowy. Termin jest zachowany, jeżeli odeślą Państwo rzecz przed upływem terminu
14 dni.
Informujemy, że będą Państwo musieli ponieść bezpośrednie koszty zwrotu rzeczy. Wysokość
tych kosztów szacowana jest maksymalnie na kwotę około 25,00 PLN.
Odpowiadają Państwo tylko za zmniejszenie wartości rzeczy wynikające z korzystania z niej w
sposób inny niż było to konieczne do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy.

WYŁĄCZENIE PRAWA ODSTĄPIENIA OD UMOWY

Prawo odstąpienia od umowy zawartej poza lokalem przedsiębiorstwa lub na odległość nie
przysługuje konsumentowi w odniesieniu do umów:
1. w której przedmiotem świadczenia jest rzecz ulegająca szybkiemu zepsuciu lub mająca krótki
termin przydatności do użycia;

2. w której przedmiotem świadczenia jest rzecz dostarczana w zapieczętowanym opakowaniu,
której po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze
względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
3. w której przedmiotem świadczenia są rzeczy, które po dostarczeniu, ze względu na swój
charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami.

WZÓR FORMULARZA ODSTĄPIENIA OD UMOWY

(formularz ten należy wypełnić i odesłać tylko w przypadku chęci odstąpienia od umowy)
Adresat: Bayrone Sp. z o.o., ul. Oświęcimska 54, 41-400 Mysłowice | kontakt@baywood.pl
Ja/My(*) niniejszym informuję/informujemy(*) o moim/naszym odstąpieniu od umowy sprzedaży
następujących rzeczy(*)/o świadczenie następującej usługi(*):
Sposób zwrotu uiszczonej płatności:
Data zawarcia umowy(*)/odbioru(*):
Imię i nazwisko:
Adres:
Podpis:
(tylko jeżeli formularz jest przesyłany w wersji papierowej)
Data:
(*) Niepotrzebne skreślić.
FORMULARZ REKLAMACYJNY
(formularz ten można wypełnić i odesłać w przypadku chęci zgłoszenia reklamacji)
Adresat: Bayrone Sp. z o.o., ul. Oświęcimska 54, 41-400 Mysłowice
Imię i nazwisko lub nazwa Klienta:
Adres Klienta:
Nr telefonu Klienta:

Adres e-mail Klienta:
Numer zamówienia:
Jako dane kontaktowe, które posłużą udzieleniu odpowiedzi na reklamację oraz prowadzeniu
korespondencji z nią związanej, wskazuję:
adres pocztowy:
adres e-mail:
Reklamacja dotyczy:
umowy sprzedaży z dnia __________ towaru:
umowy o świadczenie innej usługi:
inne:
Data stwierdzenia przyczyny reklamacji:
Opis problemu:
Żądanie reklamacji:
nieodpłatna naprawa
wymiana towaru na nowy
obniżenie ceny towaru o kwotę _____
odstąpienie od umowy
Numer rachunku bankowego do zwrotu środków:
Oświadczenie w przypadku działania jako przedsiębiorca na prawach konsumenta:
Oświadczam, że zawarta umowa sprzedaży była bezpośrednio związana z prowadzoną przeze
mnie działalnością gospodarczą, ale nie posiada ona dla mnie charakteru zawodowego,
wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przeze mnie działalności
gospodarczej na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności
Gospodarczej. Na dowód wymieniam poniżej PKD dla mojej działalności gospodarczej,
opublikowane w CEIDG:
Nr PKD ____________________ Opis: ______________________
Nr PKD ____________________ Opis: ______________________

Nr PKD ____________________ Opis: ______________________
Nr PKD ____________________ Opis: ______________________
Data:
Podpis składającego:
(tylko jeżeli formularz jest przesyłany w wersji papierowej)

Klauzula informacyjna dla osób rejestrujących się na stronie

1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Bayrone sp. z o.o. z siedzibą przy ul.
Oświęcimskiej 54, 41-400 Mysłowice. Kontakt z Administratorem jest możliwy pod
adresem email: kontakt@baywood.pl lub telefonicznie pod numerem +48 502 377 855.
2. Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych, z którym kontakt jest możliwy pod
adresem email: m.ryzop@dpag.pl
3. Administrator przetwarza Pani dane osobowe w celu:

1. przyjmowania zamówień oraz realizacji umowy sprzedaży na podstawie art. 6
ust. 1 lit. b RODO,
2. bieżącej komunikacji w sprawach związanych ze złożonymi zamówieniami, w
tym ich potwierdzaniem i informowaniem o statusie na podstawie art. 6 ust. 1
lit. b RODO,
3. umożliwienia rejestracji oraz obsługi Konta Użytkownika założonego w
ramach Sklepu oraz zapewniania innych funkcjonalności za pośrednictwem
Sklepu, w ramach zawartej z Użytkownikiem umowy o świadczenie usług
drogą elektroniczną na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b RODO,
4. rozpatrywania reklamacji związanych z zawartą umową o świadczenie usług
drogą elektroniczną na podstawie art. 6 ust. 1 lit b RODO
5. rozpatrywania i dochodzenia roszczeń, obrony przed roszczeniami, a także w
celach realizacji pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i
dochodzenia roszczeń, co stanowi prawnie uzasadniony interes
Administratora na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f RODO
6. wysyłania informacji handlowych drogą elektroniczną w postaci Newslettera –
jeśli konkretna osoba wyraziła odrębną zgodę na otrzymywanie informacji
handlowych drogą elektroniczną, na podstawie art. 6 ust. 1 lit a RODO
7. zapisywania danych w postaci plików cookies, gromadzenia danych ze strony
internetowej Sklepu oraz wersji mobilnej Sklepu (o ile informacje te stanowią
dane osobowe) – jeśli konkretna osoba wyraziła na to odrębną zgodę na
podstawie art. 6 ust. 1 lit. a RODO
8. realizacji wymagań prawnych w zakresie przepisów podatkowych i
rachunkowych, w szczególności określonych przepisami ustawy z dnia 11

marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (VAT), ustawy z dnia z dnia 15
lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych oraz ustawy z dnia
29 września 1994 r. o rachunkowości na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO,
4. Pozyskane dane osobowe będą przechowywane przez Administratora przez okres
realizacji zawartych Umów sprzedaży i do czasu ich prawidłowego rozliczenia, a także
przez okres świadczenia usług Sklepu (Użytkownikom) przez czas obowiązywania umów
o świadczenie usług drogą elektroniczną, a ponadto:
1. do czasu przedawnienia potencjalnych roszczeń wynikających z umów
wskazanych powyżej,
2. przez czas wykonywania obowiązków wynikających z przepisów prawa, w
tym w szczególności w zakresie regulacji podatkowych i rachunkowych, np.
obowiązków związanych z przechowywaniem dokumentacji zgodnie z
wymaganiami art. 74 ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości,
3. przez okres niezbędny do udokumentowania przez Administratora przed
organami administracji publicznej, w tym organem nadzoru w zakresie
ochrony danych osobowych, prawidłowości spełnienia obowiązków prawnych
na nim spoczywających,
4. w celach archiwizacyjnych, gdy dotyczy to historii prowadzonej
korespondencji i udzielanych odpowiedzi na zgłaszane zapytania
(niezwiązane bezpośrednio z zawartymi umowami) – przez okres nie dłuższy
niż 3 lata od pozyskania danych,
5. w celach marketingu bezpośredniego – przez czas obowiązywania umowy o
świadczenie usług drogą elektroniczną (Użytkownicy) oraz przez czas
realizacji umów sprzedaży lub da czasu zgłoszenia sprzeciwu na
przetwarzanie danych w tym celu,
6. do czasu wycofania zgody na przetwarzanie danych lub ich dezaktualizacji –
jeżeli przetwarzanie danych odbywa się za zgodą udzieloną przez konkretną
osobę.

5. Podanie danych jest w zakresie realizacji umowy sprzedaży, rejestracji konta i
rozpatrywania reklamacji jest konieczne do realizacji procesu, w pozostałych
przypadkach podanie danych jest dobrowolne.
6. W przypadku przetwarzania przez Administratora danych osobowych za zgodą wyrażoną
przez Użytkownika, każdej osobie przysługuje prawo wycofania w dowolnym momencie
zgody na przetwarzanie swoich danych bez wpływu na zgodność z prawem
przetwarzania tych danych, które miało miejsce przed cofnięciem zgody.
7. Pozyskane dane osobowe będą przekazywane podmiotom przetwarzającym, które
świadczą usługi na rzecz Bayrone sp. z o.o. w zakresie wsparcia technicznego
Administratora w prowadzeniu i utrzymaniu, a także rozwoju Sklepu, działań
marketingowych i sprzedażowych.
8. Pani/Pana dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy.
W związku z przetwarzaniem danych przez Bayrone sp. z o.o. każda osoba, której dane
przetwarzamy ma prawo do:
1. żądania dostępu do swoich danych,
2. uzyskania kopii swoich danych,
3. sprostowania swoich danych,
4. przeniesienia swoich danych,
5. żądania usunięcia lub ograniczenia przetwarzania swoich danych,
6. wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania swoich danych,

7. wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, którym
jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych, mający siedzibę przy ul.
Stawki 2, 00-193 Warszawa.

9. W związku z przetwarzaniem danych przez Bayrone sp. z o.o. Pana/Pani dane osobowe
nie będą podlegały profilowaniu ani decyzjom zautomatyzowanym.